De tweede uitzending over het student zijn gaan we het hebben over voeding. De microgolf is tegenwoordig het kookinstrument bij uitstek. Op enkele minuten heb je de heerlijkste gerechten klaar getoverd. In de frituur op de hoek kun je voor lage kostprijs je honger stillen. Nergens is fastfood ver weg, maar tegen welke prijs verkrijg je dit gemak? Je bent wat je eet promoot de tv ons, de calorieën vliegen ons rond de oren. De wellness sector doet gouden zaken en er worden continu nieuwe trucs bedacht om de consument te laten geloven dat hun product goed voor je is. Het schoolvoorbeeld is het nieuwe Coca Cola light plus, waarbij The Coca-cola Compagnie een 'gezonde' frisdrank promoot zonder suiker en met toegevoegde vitamines. Deze dranken worden dan uiteindelijk geserveerd bij gemalen vlees gerechten waar men toch nog van belooft 100% uit rundvlees te bestaan. Helemaal aan de andere kant heb je dan de nieuwe BIO-invasie, waarbij je de topkwaliteit gegarandeerd wordt door certificaten en gestapeld liggen in afgezonderde rekken van grote winkelketens. Ook voorbereide maaltijden ontsnappen niet meer aan de biostikkers. Tussen al deze intransparantie in zowel de informatie als de werkelijke impact van deze voedingsmiddelen, moeten wij toch kiezen wat wij denken wat het beste is. Bioproducten zijn immers duur en wat vetten af en toe zijn ook soms nuttig voor de goede werking van het lichaam. Over deze materie gaan we het dat ook hebben tijdens de volgende toptalk op vrijdag 5 oktober op Topradio Aalter.
gepost 17 years ago, op zondag, 30 september 2007 door Wim Van Geert
De tweede uitzending over het student zijn gaan we het hebben over voeding. De microgolf is tegenwoordig het kookinstrument bij uitstek. Op enkele minuten heb je de heerlijkste gerechten klaar getoverd. In de frituur op de hoek kun je voor lage kostprijs je honger stillen. Nergens is fastfood ver weg, maar tegen welke prijs verkrijg je dit gemak?
Je bent wat je eet promoot de tv ons, de calorieën vliegen ons rond de oren. De wellness sector doet gouden zaken en er worden continu nieuwe trucs bedacht om de consument te laten geloven dat hun product goed voor je is. Het schoolvoorbeeld is het nieuwe Coca Cola light plus, waarbij The Coca-cola Compagnie een 'gezonde' frisdrank promoot zonder suiker en met toegevoegde vitamines. Deze dranken worden dan uiteindelijk geserveerd bij gemalen vlees gerechten waar men toch nog van belooft 100% uit rundvlees te bestaan. Helemaal aan de andere kant heb je dan de nieuwe BIO-invasie, waarbij je de topkwaliteit gegarandeerd wordt door certificaten en gestapeld liggen in afgezonderde rekken van grote winkelketens. Ook voorbereide maaltijden ontsnappen niet meer aan de biostikkers.
Tussen al deze intransparantie in zowel de informatie als de werkelijke impact van deze voedingsmiddelen, moeten wij toch kiezen wat wij denken wat het beste is. Bioproducten zijn immers duur en wat vetten af en toe zijn ook soms nuttig voor de goede werking van het lichaam. Over deze materie gaan we het dat ook hebben tijdens de volgende toptalk op vrijdag 5 oktober op Topradio Aalter.